Jeng3,siapa kah diriku?

My photo
Assalammua'laikum dah salam sejahtera.Nama diberi Mohd marzuq imran,pelajar uia.Motto fav saya ialah "doing the best is more important than being the best!"(dapat masa kat uia pj). Enjoy :)

Friday, October 21, 2011

Tugas ku sebagai PC=Personal Computer?

Assalammua'laikum. Hi! hehe.nampak gayanya aku nie setiap bulan post sekali je.huhu. Nak kumpul idea lah org kata.

PC?
Baru2 nie,kumpulan roboteam aku ada lah buat workshop tuk pilih member2 baru untuk dimasukkan dlm pertandingan nanti. Pertandingan tu memang lambat lagi,tapi dah kena start awal,psl byk nak kena buat. Dan untuk workshop kali nie,aku pun dilantik menjadi PC. Sebelum nie aku mmg x pernah lansung  masuk apa2 event,so kali nie masa dilantik jadi PC,mula2 confuse gak,pc tu apa?apa job scope dia?aku ingat kan awal2 PC tu,kena buat keja yg berkaitan ngan computer,mcm slideshow ke,or something along the line. Lepas dah tanya kawan2 aku baru lah aku tahu keje sebenar PC.
Booth for roboteam workshop

PC or nama penuh dia,-program cordinator bertugas untuk merancang plan sesuatu majlis dr awal hinga lah akhir. Kena lah tahu masa untuk presiden berucap bila,untuk rehat bila,tetamu terhormat ckp bila,and so on.Selain tu kena tahu juga perkembangan Biro2 lain,supaya masa event nanti xde lah kelam kabut bila tiba2 ada masalah..Salah satu benda lagi yg PC kena buat ialah Masterplan,yg merankumi tentatif event tu,sapa yang akan handle benda2 dlm event tu(seperti saya yg nak jaga mic,jaga booth,jaga register).

Awal2 sekali mmg aku lost nak kena buat apa,so minta lah senior2 and kawan2 contoh masterplan. Berpandukan contoh2 tu,Alhamdulillah,dpt aku buat masterplan. Tapi masterplan aku masih x complete,selang beberapa hari je aku edit,psl nak tambah maklumat,tkar sapa yg berucap,and many more.Last day sblm first workshop tu br aku edit last,lps tu antar kat sum org penting.

Pelajar dlm workshop 1

Alhamdulillah,workshop kali nie berjln ngan lancar,lps ni ada lagi beberapa workshop lain aku kena handle,tapi Insyallah blh buat.Amin...Memang bagi aku,benda nie sume satu pengalaman yang best dan yg amat menarik sekali.





zzzz aku dah start ngantuk nie,tulis blog mlm2,k lah,jumpa lagi :)

No comments:

Post a Comment