Jeng3,siapa kah diriku?

My photo
Assalammua'laikum dah salam sejahtera.Nama diberi Mohd marzuq imran,pelajar uia.Motto fav saya ialah "doing the best is more important than being the best!"(dapat masa kat uia pj). Enjoy :)

Saturday, January 30, 2010

Anual Grand Dinner silat

Assalammua'laikum
29/1/2010,kul 9 mlm,ku pun menghadiri agd silat yg dianjurkan oleh bdk2 first year.Alhamdulillah,sume berjln lancar.
..Sume kena pakai baju tradisional..so aku pun pakai lah baju itam and sampin...dah lama x pakai bj melayu itam,selmt lah bj lama aku masih muat.lol...
aku,raja and nazrul dtg awal cikit,kul 8,psl plan ingat nak jenguk2 lu,and nak wat reheasal.Rasanya ok sume.So kami pun tunggu je sampai kul 9...lbh kurang kul 9,cikgu selamat and Uataz shapizan dtg...Cikug selamat pun pakai bj melayu itam,sama dgn most 2nd year.lol.Tp dia x pakai pakaian beradat(ikut tul raja,nazrul and cikgu nak pakai pakaian beradat,last2 nazrul and raja je pakai).so agd pun bermula...

Sis fitrah menjadi mc kita pada agd kali nie...byk tul pantun dia kasi.lol.Tp xde lak dia ckp bahasa arab(kalu ckp pun,mcm ramai je yg paham).
Majlis bermula ngan nyayian lagu negara ku and lagu silat(syg lagu cfs xde,ingat dpt nyayi sblm pi gombak).Lagu silat kali ni sume nyayi ngan penuh smgt.Kalu sblm ni ada yg malu2 nak nyayi,kali ni mmg sume nyayi kuat2.lol.

And then kitanya president pun memberi ucapan...ucapan dia agak panjang,hehe,cian nazrul..Dia mcm x biasa lak duduk depan org ramai.kalu aku ye lah.hehe.
kemudian ustaz shapizan memberi ucapan..Aku x berapa ingat apa yg dia ckp,memandangkan memori aku ni,x hebat pun.huhu.Tp yg paling aku ingat dia ckp pasal bila kita sebut dinner,dia trus ingat bj batik(Ustaz je yg pakai bj batik masa tu).Tp dia kata dlm bahasa arab yg bererti kita kena buat sesuatu yg berlainan supaya br nampak special.hehe.Pandai tul ustaz cover...

Lps tu cikgu selamaat pun memberi ucapan nya.Dia cite psl peristiwa 13 mei,yg dia pun ada sekali masa tu..Dia dah siap bw parang lps dgr bunyi ketuk2(ye ke nama dia nie?).Tp ayah dia larang dia pergi....back to the present,dia ada gak ckp,dia dah bawa pakaian beradat dia,tp dia x pakai,and then dia kata raja and nazrul tinggal ada keris je,and then dah blh jadi pengantin(and of course kena ada wali).masa nie sume dah tergelak2 dah.Sume dah pandang raja and eman.lol.raja dah tutup muka dah..eman aku x nampak.kalu dia blush pun,sama nanti ngan baju dia.lol.

And then ada persembahan dari izzudin aka ijul aka hang tuah(dlm lakonan nie) and muaz aka hang jebat(dlm lakonan)..Mmg lawak gak ar.Dah lah hang tuah nak bunuh jebat psl arahan cikgu selamat,and then hang jebat tahu BI,mmg jebat moden.lol.Di akhir cite,hang tuah memberi pissau kpd cikgu selamat tuk memotong kek(kek carrot rasanya).

slps tu,ada penyampaian hadiah.Sume 2nd year dijemput sorang2 ke atas pentas tuk terima keris kecil.Aku rasa baru 1st time dpt keris kecik ni.huhu.Walaupun cikgu x ingat nama aku,tp cikgu ingat rupa aku.hehe

And then hadirin dejemput mkn.masa mkn tu,ada lah slide show main,tunjuk sume aktivit yg lepas..mmg nostalgik gila lah..slmt aku x nangis.lol.(mata x merah pun..sob3).walaupun gambar aku x byk,tp x kisah,janji ada.....And slide show tu mmg lama,aku and raja je(yg aku perasan lah)yg tgk sampai abis tanpa mkn.Habis slide show tu,nak mkn,tgk2 nasi and lauk sume tinggal sikit,tp Alhamdulillah,sume cukup tuk mkn.hehe.And then aku request tgk slide show sekali lagi,x puas tgk.lol.mmg kena ambik slide show nie.huhu.

lps tu agak2 bila sume dah abis mkn,sesi bergambar pun bemula,mmg sume tempat tangkap gambar.tunjuk keris yg baru dpt,gambar ngan budak2 1styear,gambar ramai2 ngan cikgu,and mcm2 lagi..Lps tu cikgu peergi ke kereta,ambik pakaian beradat cikgu,and then tangkap gambar ngan kitaorg!!woohoo!!.hahaha.

lps sume dah puas tangkap gambar(kul 12),sume duduk dlm bulatan,and then sume 2nd year dikehendaki memberi ucapan....Aku nye simple,just tq kat sume and sorry kalu ada buat slh and silap...huhu..
lps sume 2nd year dah bg ucapan,sume 1st year lak bg pendapat masing2.pelbagai gak lah pendapat yg aku dgr..raja kata ada org tanya dia,"napa marzuq nie,mcm serius sgt?"aku serius????????mmg hebat.lol.Tp mungkin ada btul dia.masa fist sem 2009/2010,aku serius sikit masa meeting,tuk elak diri sendiri dari main2 byk sgt...
Akhirnya agd pun selesai pd kul 3 30..lps dah kemas2 barang2 yg ada,1st year wat postmoterm.mmg rajin gila diorg nie..Thannks!.Aku,raja and nazrul blk kul 4 pg...(lps nazrul and raja bg sedikit teguran)..

Overall,mmg best!!!

Insyallah jadi kenangan sampai bila2...Thanks to all 1st year!!lps nie dah exam,so jom study kuat2!!All the best!!

p.s:bila lagi kita akan berjumpa?xpe2,kalu ada jodoh,kita berjumpa kembali,Insyallah.

No comments:

Post a Comment